Klienci Moto Target w polskich mediach

Pierwszy raport statystyczny cytowalności informacji z MotoTargetu w polskich mediach przygotowany przez Press-Service Monitoring Mediów. Będziemy takie raporty przedstawiać każdego roku.

Podstawę raportu stanowi analiza doniesień prasowych oraz internetowych, mających swoje źródło w treściach publikowanych na łamach serwisu Mototarget.pl w 2013 roku.

Ekwiwalent reklamowy (ang. Advertising Value Equivalent, skrót AVE) – to wycena danego przekazu w pieniądzu. Polega na szacowaniu wartości publikacji lub emisji danego przekazu, wyrażonej w złotówkach, na podstawie cenników reklamowych medium, powierzchni publikacji, liczby odsłon lub liczby unikatowych użytkowników. Wyraża sumę środków finansowych, jakie trzeba wydać, gdyby dany materiał był reklamą.

Profile źródeł oraz ich charakterystyka

Ze względu na zakres tematyczny zgromadzone źródła informacji podzielono na pięć typów:

  • Media specjalistyczne – do tej kategorii należą tytuły prasowe, portale internetowe, stacje radiowe i telewizyjne podejmujące tematy związane z określoną dziedziną. Mediami specjalistycznymi są: „Personel i Zarządzanie”, www.media2.pl, TVN Style itp.
  • Media motoryzacyjne – do tej kategorii należą tytuły prasowe, portale internetowe, stacje radiowe i telewizyjne podejmujące tematy związane z motoryzacją. Mediami tego typu są: „Auto”, www.francuskie.pl, TVN Turbo itp.
  • Media regionalne – do tej kategorii należą tytuły prasowe, portale internetowe, stacje radiowe i telewizyjne prowadzące swoją działalność na określonym terenie i skierowane do społeczności lokalnych. Zwykle są to media ogólnoinformacyjne związane z konkretnym województwem. Mediami regionalnymi są: „Nowości”, www.lodz.naszemiasto.pl, TVP Poznań itp.
  • Media ekonomiczne – do tej kategorii należą tytuły prasowe, portale internetowe, stacje radiowe i telewizyjne zajmujące się tematyką związaną z finansami, ekonomią i biznesem. Mediami ekonomicznymi są: „Parkiet”, www.money.pl, TVN CNBC itp.
  • Media ogólnoinformacyjne – do tej kategorii należą tytuły prasowe, portale internetowe, stacje radiowe i telewizyjne o zasięgu ogólnopolskim, publikujące najważniejsze newsy ze wszystkich dziedzin. Mediami ogólnoinformacyjnymi są: „Rzeczpospolita”, www.wp.pl, Program III Polskiego Radia itp.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *